Μέσα στον ξεκάθαρα ανδροκρατούμενο χώρο του Χόλιγουντ, εκεί όπου όσοι θεωρούνται σπουδαίοι σκηνοθέτες είναι στην συντριπτική τους πλειονότητα άντρες και θα πρέπει να ψάξεις με το στανόμετρο για να βρεις γυναίκες δημιουργoύς, η παρουσία μιας γυναίκας ανάμεσά τους αποτελεί πάντα μια πολύ ενδιαφέρουσα κατάσταση.
Αυτός είναι και ο λόγος που μοιάζει αδύνατο να σταματήσουμε να παρακολουθούμε την σκηνοθετική πορεία της Κάθριν Μπίγκελοου, της σκηνοθέτιδας που έγινε γνωστή στα ευρύτερα κοινά με το οσκαρικό «Hurt Locker» αλλά έχει προλάβει να διανύσει μια απίστευτη εμπνευσμένη πορεία στο σινεμά μέσα στα 90s, γεμάτη διαμαντάκια που μπορεί να μην έκαναν φασαρία αλλά χαιρόσουν να τα ανακαλύπτεις.
Ένα από αυτά τα διαμαντάκια της Μπίγκελοου φιλοξενείται αυτόν τον καιρό στο Ertflix και με δεδομένο πως θα κατέβει στις 24 Σεπτεμβρίου θα είναι κρίμα και άδικο όσοι αγαπούν τον χαμηλόφωνο αλλά ουσιαστικό κινηματογράφο να χάσουν την ευκαιρία να το δουν. Ο λόγος για το θρίλερ μυστηρίου «Οι Μνήμες του Νερού» («The Weight of Water» ο πρωτότυπος τίτλος του) που σκηνοθέτησε η Μπίγκελοου το μακρινό πλέον 2000.
Πρόκειται για μια πολύ ιδιαίτερη ταινία, βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα μιας άλλης γυναίκας, της Ανίτα Σριβ, η οποία με τη σειρά της έχει αντλήσει έμπνευση από μια αληθινή ιστορία. Με τον Σον Πεν και την Λιζ Χάρλεϊ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους να να παραδίδουν σπουδαίες ερμηνείες και να σηκώνουν όλο το βάρος της ταινίας, οι «Μνήμες του Νερού» μονο απαρατήρητες δεν περνάνε.
Στην ταινία, ο διάσημος και βραβευμένος με Πούλιτζερ ποιητής Τόμας Τζέιν και γυναίκα του, η φωτορεπόρτερ Τζιν ταξιδεύουν σε ένα νησί στο Νιού Χαμσιρ, όπου σκοπός της τελευταίας είναι να φωτογραφίσει την περιοχή όπου τον Μάρτιο του 1873 δολοφονήθηκαν δυο κορίτσια, μετανάστριες από τη Νορβηγία. Το ζευγάρι συνοδεύουν σε αυτό το ταξίδι ο αδελφός του Τόμας, ο Ριτς και η δική του σύντροφος. Σταδιακά η Τζιν παθαίνει εμμονή με τις εξαιρετικά ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες της ιστορίας που κυνηγάει καθώς έχει πέσει στα χέρια της το ημερολόγιο της μοναδικής γυναίκας που επέζησε στην θανατική ιστορία του 1873.
Ενώ διαβάζει τις σελίδες του ημερολογίου αρχίζει να ταυτίζεται με την ιστορία της απείρως καταπιεσμένης γυναίκας που το έχει γράψει και όλη αυτή η ψυχολογίας της συνδυάζεται με τον αντίκτυπο που έχει στο σήμερα και την σχέση της με τους τριγύρω της σε αυτό το ιδιότυπο ταξίδι.
Πρόκειται για μια καθηλωτική ιστορία, πανέμορφα γυρισμένη από τη Μπίγκελοου αν και σε ορισμένα σημεία πολύς κόσμος ενδέχεται να κουραστεί από τους αργούς ρυθμούς της, οι οποίοι πάντως «χτίζουν» μια μεγάλη κλιμάκωση. Τα διαρκή flash back ανάμεσα στο χθες και το σήμερα, την ιστορία του ημερολογίου και την αφετηριακή ιστορία της ταινίας δομούν παραλληλισμούς μεταξύ των δυο παράλληλων συμπάντων και επί της ουσίας η μια ιστορία τροδοτεί την άλλη κατά το αποκορύφωμά τους.
Ο χαρακτηρισμός «διαμαντάκι» περιγράφει απόλυτα τόσο στην αξία αυτής της ταινίας όσο και την προσγειωμένη της οπτική και όποιος την ανακαλύψει μέσα από το Ertflix αυτές τις μέρες θα αποκτήσει την ίδια αίσθηση που νιώθει κανείς όταν ανακαλύπτει κάτι μικρό αλλά τόσο λαμπερό…