Στις κορυφαίες της δεκαετίας: Δες απόψε το δίωρο αριστούργημα με τις 8 υποψηφιότητες για Όσκαρ (Vid)

Τον λένε Βιλνέβ, Ντενί Βιλνέβ...

Όταν κυκλοφόρησε το Blade Runner 2049, η κοινότητα του sci-fi το αποκάλεσε το καλύτερο της δεκαετίας ως το 2017. Πριν ενάμιση χρόνο που κυκλοφόρησε το Dune, η αναμονή και το παρελθόν του franchise οδήγησαν στο ίδιο συμπέρασμα. Και τα δύο οφείλονται στο Arrival.

Είναι η πρώτη μεγάλη κατάθεση ικανοτήτων και οράματος από τον Ντενί Βιλνέβ, που ως εκείνο το σημείο δεν έχει καμία επαφή με το sci-fi. Κινείται σε εντελώς άλλα μονοπάτια, με το Arrival να είναι σαν εκείνο το άλμπουμ του αγαπημένου σου συγκροτήματος που αποτελεί προϊόν πειραματισμού.

Και πριν το ακούσεις, ξενερώσεις και τους κατηγορείς πως πρόδωσαν τις αρχές τους. Και μετά το ακούς και καταλήγεις να καταπιείς τη γλώσσα σου, γιατί γουστάρεις το ίδιο με αυτό το άλμπουμ.

Το Arrival δεν είναι ακριβώς πειραματικό, μα ένα πολύ μεγάλο πρότζεκτ που σηματοδοτεί τη μετάβαση του Βιλνέβ στην εποχή του sci-fi και δεν το κάνει με εκπτώσεις. Το κάνει περήφανα, εντυπωσιακά.

Σε δύο ώρες έχει αποτυπώσει τον ερχομό μιας εξωγήινης μορφής ύπαρξης και το interaction με τον άνθρωπο, με δύο επιστήμονες για την ακρίβεια, με τρόπο συναρπαστικό.

Έιμι Άνταμς, Ζερεμί Ρενέ, Φόρεστ Γουίτακερ και Μάικλ Στάλμπεργκ συνθέτουν μια τετράδα ηθοποιών που αποδίδουν τους ρόλους τους σε τρομερά υψηλό επίπεδο, με την Άνταμς να εξέχει, να είναι ένα βήμα πάνω απ΄όλους.

Στην περίπτωσή της, αξίζει κανείς να κοιτάζει τους μορφασμούς στο πρόσωπό της, κάτι στο οποίο είναι σεσημασμένη, αλλά στο Arrival ξεπερνάει ακόμα και τον ίδιο της τον εαυτό.

Η Άνταμς υποδύεται την καθηγήτρια γλωσσολογίας Λουίζ Μπανκς, κορυφαία στο αντικείμενο της, η οποία θα αναλάβει να ερμηνεύσει τον τρόπο επικοινωνίας δύο γιγάντιων εξωγήινων όντων, που έχουν φτάσει στη Γη και οι προθέσεις τους παραμένουν άγνωστες.

Στην πορεία αυτή προς την κατανόηση μιας άλλης μορφής ζωής, ο κίνδυνος είναι ορατός, οι ισορροπίες πάρα πολύ λεπτές και δεν εκλείπουν οι στιγμές που η γέφυρα επικοινωνίας

καταστρέφεται και το εκτός ελέγχου βρίσκεται κοντά.

Η Μπανκς κρατάει στις γνώσεις της ολόκληρη την ανθρωπότητα και αφού κατανοήσει τη μορφή έκφρασης, που δεν είναι λεκτική αλλά απτική, θα πρέπει να μετατρέψει τις λεξεις της σε απτικό λεξιλόγιο που θα εξηγεί στους εξωγήινους ότι οι άνθρωποι δεν έχουν κακές προθέσεις απέναντι τους.

Το πόσο κοντά στα κορυφαία sci-fi του 21ου αιώνα και ίσως στην κορυφή της περασμένης δεκαετίας βρίσκεται το Arrival, πιστοποιούν οι 8 υποψηφιότητες για Όσκαρ που έλαβε το 2017, σε μια πολύ ανταγωνιστική χρονιά με αντιπάλους το La La Land, το Moonlight και το Manchester By The Sea.

Ήχος, οπτικά εφέ, κινηματογράφιση, μοντάζ, είναι όλα στην ιδανικότερη εκδοχή τους, σε βαθμό που καταφέρνουν να μην χάνουν πολλή από τη μαγεία τους στην οικιακή θέαση σε σχέση με το σινεμά.

Βρες το Arrival στην Cosmote TV.