Μπορείς να πεις ότι είναι μια αναβάθμιση η ταινία που βρίσκεται στην κορυφή του Netflix στην Ελλάδα. Από το 3/3 που έκανε το Bachelor μέχρι πριν μερικές ημέρες, η ανάδυση του You Do You ήρθε να φέρει μια ισορροπία.
Πριν μερικές μέρες είχα μια συζήτηση με φίλους για το ότι όλες οι ταινίες και όλες οι σειρές έχουν ισοπεδωθεί στην προσπάθεια να είναι άρτιες, ώστε δεν υπάρχει καμία που να σου προκαλεί έντονα συναισθήματα, είτε θετικά είτε αρνητικά.
Το You Do You έχει όλες τις προοπτικές να σου τα προκαλέσει. Όχι θετικά βέβαια. Εδώ και μια βδομάδα έχει καπαρώσει την κορυφή του Netflix, όπου πια συναντά κανείς όσο και σπανιότερα αξιόλογες ταινίες.
Μετά την λαίλαπα του Bachelor, το You Do You έχει κάτι το περισσότερο, αλλά δεν θα έμπαινε ποτέ σε μια κορυφή υπό άλλες συνθήκες. Δεν θα το έβλεπε ψυχή αν δεν ήταν στο Netflix. Μπορώ να υποθέσω πως πήρε έγκριση για να προχωρήσει αυτό το σενάριο.
Κάποιος προϊστάμενος στα γραφεία στην Τουρκία, όπου η πλατφόρμα έχει αυξήσει τις παραγωγές της, θα είχε κατεβάσει μερικά ποτήρια ρακί παραπάνω, θα είχε φουσκώσει από κανένα χιουνκάρ μπουγιουντί, θα ήταν πολύ αργά το βράδυ κι επειδή δεν θα είχε κουράγιο να διαβάσει πλήρως την ιδέα, θα έδωσε μια έγκριση γιατί θα ήταν στις καλές του.
Ε, πέρασαν μήνες, είχε ήδη γίνει η παραγωγή, δε μπορούσε να διορθώσει το λάθος κι έτσι φτάσαμε στο You Do You που δεν είναι και πολύ σαφές ως προς την πλοκή του.
Κεντρική ηρωίδα είναι η Μερβ που βλέπει την οικογένεια της να οδηγείται σε πτώχευση και ο πατέρας της πουλάει το κτήριο που μένουν. Έχει λίγο χρόνο να βρει την λύση πριν μείνουν άστεγοι και στον δρόμο.
Μαζί με την παρέα της σκέφτονται να φτιάξουν μια εφαρμογή γνωριμιών όπου όλοι φοράνε μάσκες και δεν βγάζουν το προσωπείο μέχρι να βγουν ραντεβού. Καθώς πάνε να παρουσιάσουν αυτή την εφαρμογή σε έναν επιχειρηματία, η Μερβ καταφέρνει να μπει στον κόσμο της μόδας, που είναι το όνειρό της.
Η εφαρμογή δεν παίρνει χρηματοδότηση και μένει σε πρώιμη μορφή, αλλά η Μερβ ξεκινάει δουλειά ως ασκούμενη στην εταιρεία. Σε ένα στόρι που θυμίζει κάτι από Μαρία Η Άσχημη, η Μερβ αρχίζει να αποκτά στέρεη θέση στην εταιρεία και επεξεργάζεται μια ιδέα που θα της δώσει την ευκαιρία να αναδείξει το ταλέντο της.
Παράλληλα, στο Instagram έχει αποκτήσει 60.000 ακόλουθους και έχει γίνει στυλιστικά μια καλτ μορφή, που όλες οι γυναίκες ακολουθούν τις συμβουλές και το στυλ της.
Και, ω του θαύματος, η Μερβ καταφέρνει να πείσει την εταιρεία για να κάνει δική της κολεξιόν, το καταφέρνει και όλα πάνε κατ’ ευχήν, γίνεται επιτυχημένη, την ερωτεύεται και ο επιχειρηματίας με τον οποίο ήταν σε μια διαρκή αντιπαράθεση και ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα.
Σενάριο αχταρμάς, πλοκή παραπάνω από προβλέψιμη, κλασικές ερμηνευτικές μανιέρες της τουρκικής mainstream σχολής, αδιάφοροι ηθοποιοί κι όμως το You Do You έχει μια βδομάδα τώρα μείνει στην κορυφή. Θα την χάσει σύντομα από το Exraction 2, αλλά είναι ένα επίτευγμα που ποτέ δε θα μπορέσω να εξηγήσω.
Τουλάχιστον, είναι μια επιτυχημένη ταινία επειδή ακριβώς μπόρεσε να υπενθυμίσει ότι υπάρχει και το πολύ κακό, το πολύ κιτς. Κι αν υπάρχει αυτό, υπάρχει και το πολύ καλό.