-Λοιπόν, σας ακούω. Πώς λέγεστε;
–Ντένη Μαρκορά – Θύρα 13!
Ο Παναγιώτης Φασούλας που μεταφέρθηκε αιμόφυρτος για να του χορηγηθούν οι πρώτες βοήθειες.
Ο συμπαίκτης του, Ντράγκαν Τάρλατς, με τη μαρτυρία περί ρίψης κινητού τηλεφώνου.
Το κοντινό στη Μαρούσκα, το πιο κρυφό ατού της σειράς «Δύο Ξένοι», που δεν ήταν και τόσο κρυφό όπως αποδείχθηκε στην πορεία.
Και πάνω απ’ όλα ο παραλληλισμός με τη Θέμιδα Μπαζάκα στα «Πέτρινα Χρόνια». Κατ’ εικόνα και μουσική. Τι έμπνευση ήταν αυτή. Κι ο τύπος πίσω. Διαβάζεις τα χείλη του που λένε «ΠΑΟ-ΠΑΟ, σ’ αγαπάω», μετά ξαναβλέπεις την Ντένη με αυτό το αγέρωχο στήσιμο και κλαις πραγματικά. Το βλέμμα του ανθρώπου που τα έδωσε όλα για τα ιδανικά του και υπομένει στωικά τις συνέπειες.
Αυτό που ίσως δεν γνωρίζουν οι περισσότεροι είναι ότι ο Δημήτρης Αποστόλου, εκ των σεναριογράφων της σειράς, υποστηρίζει με θέρμη τον Παναθηναϊκό. Η βάση της «καταπράσινης» Μαρκορά πηγάζει από αυτήν την αδυναμία. Βέβαια, ούτε ο ίδιος δεν περίμενε τόσο μεγάλη επιτυχία.
Καταρχήν, η αείμνηστη Ντίνα Κώνστα έγραψε ιστορία με αυτόν τον ρόλο. Ετοιμόλογη, ζεν, ατακαδόρισσα, αριστοκράτισσα, αλλά και… λιμανίσια όποτε χρειάζεται, παρότι επιτομή της αστικής τάξης. Ένας από τους πιο ξεχωριστούς χαρακτήρες της ελληνικής τηλεόρασης. Ομηρικές οι διενέξεις με την άλλη κορυφαία, τη Χρυσούλα Διαβάτη (λέγε με Φλώρα Μπαρμπαρίτσα).
Κι αφού φεύγει η κλούβα με την Ντένη ανέκφραστη, έρχεται η σκηνή με τον δύσμοιρο αξιωματικό της ελληνικής αστυνομίας που προσπαθεί να βγάλει άκρη.
Μία Ντένη Μαρκορά έχει απάντηση για όλα. Ακόμη και για τα… σφηνοπότηρα που βρέθηκαν πάνω της. «Απ’ ότι ξέρω στο κλειστό δεν καπνίζουν», επισημαίνει το όργανο της τάξης, όταν προσπάθησε να μάθει γιατί κουβαλούσε τόσους αναπτήρες. «Αν δείτε εσείς τι σφυρίζουν οι διαιτητές, θα σας πω εγώ μετά αν καπνίζουν», εξηγεί αμέσως και άντε να διαφωνήσεις…
Παράλληλα, δεν παραλείπει να κράξει τον γιο της, τον Κωνσταντίνο, ακόμα και σε μία τόσο δύσκολη στιγμή. Καλά, δύσκολη στιγμή για την Ντένη δεν υπάρχει, αλλά τέλος πάντων. Το αποκορύφωμα είναι η δικαιολογία για το κινητό που βρέθηκε στο κεφάλι του Φασούλα. «Τον ζητούσε η Μάσα και του το πέταξα να της μιλήσει».
Τι να πρωτοθυμηθείς από την «πράσινη» Μαρκορά. Τη φωτογραφία της ανάμεσα στους παίκτες του ποδοσφαιρικού Παναθηναϊκού στο νέο της γραφείο; Την τηλεφωνική συνομιλία με τον Βάντσικ; «Έλα Γιόζεφ, χρυσό μου», ήταν η ατάκα που έλεγε όταν το σήκωνε. «Το βουνό», ενημέρωνε με καμάρι όταν το έκλεινε. Την έπαιρνε για να της πει ότι ο Βασίλης Δανιήλ τον είχε παραγκωνίσει.
Αμ, η συνομιλία με την Τιτίκα Στασινοπούλου; Όταν διαπιστώνει ότι η μητέρα της Μαρίνας Κουντουράτου υποστηρίζει τον Ολυμπιακό και, μάλιστα, δέχεται το πικάρισμα για το 2-4 της σεζόν 1997-98. Τρομερός κι αυτός ο διάλογος.
Υπάρχει μια τρομερή all time classic σκηνή που αρχίζει με ανάγνωση παλιάς αθλητικής εφημερίδας και ημερομηνία 29 Μαρτίου 1999.
Στη συνέχεια η Ντένη μιλά στο τηλέφωνο κλασικά με τη Νινέτα. Βρίσκεται στα γραφεία της Λεωφόρου, προφανώς με τη Μαρούσκα στο πλευρό της. Στο φόντο μία σημαία του Παναθηναϊκού.
Είναι φοβερός ο τρόπος που «παντρεύει» τον αποκλεισμό του Ολυμπιακού από τη Γιουβέντους με τους νατοϊκούς βομβαρδισμούς στη Γιουγκοσλαβία και τα νέα των χαρακτήρων της σειράς. Οι «Δύο Ξένοι» είχαν έντονο κοινωνικοπολιτικό λόγο. Σε αυτή τη σκηνή η Ντίνα Κώνστα παίρνει το σενάριο των Ρήγα-Αποστόλου και τον τρίβει στη μούρη των Ελλήνων πολιτικών. «Κράζοντας» παράλληλα τις δυτικές δυνάμεις για τις αποτρόπαιες πράξεις τους. «Να μακελέψουν την Ευρώπη, τα καθίκια», ξεστομίζει χαρακτηριστικά.
Το σύστημα βαφτίζει περιθωριακούς, ταραξίες, κλεφτρόνια και ναρκομανείς τους οπαδούς. Προσπαθεί δηλαδή να υποβαθμίσει την έννοια. Στα πέταλα των οργανωμένων υπάρχουν και αρκετοί που υπάγονται σε αυτές τις παραβατικές ή ευάλωτες ομάδες. Στην πραγματικότητα, όμως, η βάση του οπαδικού κινήματος έχει -μπόλικο- χώρο και για κοινωνικοπολιτικό λόγο.
Η Ντένη Μαρκορά είχε αυτοχαρακτηριστεί οπαδός του Παναθηναϊκού και όχι φίλαθλος…