Ακριβή, προσεγμένη σειρά, με ένα μεγάλο αλλά: Το δεύτερο μεγάλο success story της τηλεοπτικής σεζόν παλεύει με το χρόνο

Ακριβή, προσεγμένη σειρά, με ένα μεγάλο αλλά: Το δεύτερο μεγάλο success story της τηλεοπτικής σεζόν παλεύει με το χρόνο

Το πρώτο είναι το Έχω Παιδιά, το δεύτερο ποιο να είναι άραγε;

Δεν είναι τυχαίο. Δεν είναι τυχαίο ότι το τηλεοπτικό κοινό φέτος, σύμφωνα πάντοτε με τις μετρήσεις της Nielsen, με αυτόν τον απαρχαιωμένο τρόπο μέτρησης που δεν τον λες με τίποτα αξιόπιστο, αποφάσισε να στηρίξει αυτή και άλλη μία σειρά. Και οι δύο, έσπασαν το ρόδι της μυθοπλασίας τον Σεπτέμβριο.

Οι σειρές της ΕΡΤ μένουν στην απ’ έξω, διότι το κοινό έχει συνηθίσει να τις βλέπει στο Ertflix και γιατί μιλάμε για το Αρχελάου 5 που ποιος νοιάζεται, και για την Παραλία που είναι περσινής σεζόν σειρά.

Το Grand Hotel και ο Τιμωρός είναι οι δύο σειρές που έχουν κάνει τα καλύτερα νούμερα τηλεθέασης και με διαφορά από τις άλλες καινούργιες δραματικές σειρές, ενώ και οι κωμικές που έκαναν πολύ πιο δυναμικό ξεκίνημα (Τζέλα Δελαφράγκα, VIΠ Καλά Γεράματα, Έχω Παιδιά), έχουν πέσει σχετικά.

Το Έχω Παιδιά είναι για μας το πρώτο success story, αλλά κι αυτό έχει τα σκαμπανεβάσματά του, ακριβώς επειδή προβάλλεται 4 φορές την εβδομάδα.

Κάπου στο 14-19% κινούνται οι 2 σειρές σε γενικό και δυναμικό, με τον Τιμωρό να κυριαρχεί στο δυναμικό και το Grand Hotel να κυριαρχεί στο γενικό, με ανοδική πορεία που το πηγαίνει πολύ κοντά στο 20% κάποιες φορές. Οι υπόλοιπες σειρές κινούνται μεταξύ 7-17% στις δύο κατηγορίες – το 7% το έχουμε δει στο Ταμπού και στη Φλεγόμενη Καρδιά, το 17% το πιάνει κατά βάση το Έχω Παιδιά.

Ο Τιμωρός λοιπόν, είναι η σειρά που κυριαρχούσε στην prime time της Δευτέρας και γλίτωσε, μαζί με το Grand Hotel, από την κούραση του κοινού που δείχνει ξεκάθαρα φέτος ότι δεν έχει άλλον χώρο για δράμα, πως μπούχτισε από τα προηγούμενα 3 χρόνια και θέλει να δώσει χώρο σε 2 σειρές δραματικές και 1-2 κωμικές.

Μέχρι και αυτή την εβδομάδα, ο Τιμωρός έφερνε πρωτιά στον ALPHA στο δυναμικό κοινό σε όλη την prime time της Δευτέρας, διότι έπαιζαν δύο επεισόδια, οπότε από τις 9 και 15 μέχρι τις 11 και κάτι, η σειρά διατηρούσε ένα μεγάλο κομμάτι του κοινού με ανοικτούς δέκτες στον ALPHA.

Ακριβή, προσεγμένη σειρά, με ένα μεγάλο αλλά: Το δεύτερο μεγάλο success story της τηλεοπτικής σεζόν παλεύει με το χρόνο

Μια κίνηση με ρίσκο από τον ALPHA για τη Νο1 σειρά του

Βάζουμε παρελθοντικό χρόνο, διότι στον ALPHA δεν είχαν κατασταλάξει στο ποιες μέρες θα παίζουν οι σειρές, ήθελε να έχουν κυκλοφορήσει όλες, ήθελε να δει και τον ανταγωνισμό και τι κουμπώνει καλύτερα με τα προγράμματα στα άλλα κανάλια, και κατέληξαν πως ο Τιμωρός θα παίζει ένα επεισόδιο τη Δευτέρα και ένα επεισόδιο την Τρίτη.

Στην πρώτη εβδομάδα που συνέβη αυτό, φαίνεται να αφαιρεί ένα μικρό τμήμα της δυναμικής της σειράς, άρα και του ALPHA, από τη Δευτέρα και μια ελαφριά πτώση υπήρξε και στην τηλεθέαση στο επεισόδιο της Τρίτης (15 και 14% σε δυναμικό και γενικό και τις 2 μέρες).

Γενικώς, είναι μια ρισκαδόρικη κίνηση, διότι μία ημέρα προβολής, ακόμα και με δύο επεισόδια, το κοινό το αντέχει, το θεωρεί ένα επεισόδιο, είναι απαίτηση μίας ημέρας, μιας νύχτας. Δύο ημέρες προβολής είναι στο όριο του να χάνει ένα από τα δύο επεισόδια.

Βέβαια, υπάρχει πάντα το web tv, κάτι που για εμάς θα ήταν ιδανικό σενάριο, να αποδυναμωθεί δηλαδή αυτή η τόση προσοχή στην τηλεθέαση, που δεν μετριέται κιόλας σωστά, και να αναγκαστούν τα κανάλια να στραφούν στο να καταγράφουν τις προβολές μέσω του web τους και να τα ανακοινώνουν.

Αν δηλαδή μια σειρά φτάσει να κάνει 5-6% στην τηλεόραση και την ίδια στιγμή βλέπουν κάθε επεισόδιο 250.000 στο web tv, πώς να το αγνοήσεις; Και πώς να αφήσεις να βγαίνει οποιοδήποτε συμπέρασμα βασισμένο στην τηλεθέαση και μόνο.

Σε κάθε περίπτωση, ο Τιμωρός με ένα επεισόδιο σε δύο ημέρες, αντί δύο επεισόδια σε μία μέρα, είναι κίνηση που θα φανεί άμεσα πόσο χαλάει τα νούμερα της σειράς, όταν μάλιστα το κοινό είχε αρχίσει να συνηθίζει την Τζέλα Δελαφράγκα στις 21:00 κάθε Τρίτη για ένα μήνα.