Εκτοξεύτηκε στο Νο1 με κίνηση-ματ: Η ελληνική σειρά – έκπληξη που κάνει επιτυχία από το πουθενά

Εκτοξεύτηκε στο Νο1 με κίνηση-ματ: Η ελληνική σειρά – έκπληξη που κάνει επιτυχία από το πουθενά

Μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου ήταν 4-5η σε τηλεθέαση και τώρα είναι Νο1

Κάθε σεζόν, σε επίπεδο τηλεοπτικό, της τηλεθέασης πιο συγκεκριμένα, δεν κλειδώνει από την πρώτη στιγμή για καμία σειρά, χωρίς να αλλάζει. Είναι, όπως τα πάντα στη ζωή, μια πορεία που έχει ανακατατάξεις. Δείτε για παράδειγμα την πρωινή ζώνη, όπου το τελευταίο 2μηνο του 2024, η Ζήνα Κουτσελίνη έκανε τα καλύτερα νούμερα. Από τα τέλη Ιανουαρίου, ο Γιώργος Λιάγκας και το Πρωινό κάνουν τα καλύτερα νούμερα της 2ετίας και παίρνουν την πρωτιά.

Ναι, δεν προβάλλονται ακριβώς στην ίδια ζώνη τα δύο, αλλά ανήκουν σε μια ευρύτερη ομάδα προγραμμάτων κι είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα. Στην prime time, δεν περιμέναμε να υπάρξει τέτοια ανατροπή.

Από την έναρξη της σεζόν, το Grand Hotel, ο Τιμωρός, η Γη της Ελιάς και το Έχω Παιδιά, είχαν τα καλύτερα νούμερα. Στην πορεία, ο Τιμωρός κάπως με τις αλλαγές ημέρας στραβοπάτησε και έχασε λίγη δυναμική, οι άλλες τρεις όμως κράτησαν τη θέση τους.

Υπάρχει όμως μια σειρά που ήταν πιο διακριτική σε επίπεδο τηλεθέασης, με 13-14% στο δυναμικό από την πρώτη σχεδόν στιγμή, η οποία όμως είχε την μεγαλύτερη απήχηση στα social media.

Ο Άγιος Έρωτας είναι μια σειρά που αξίζει να τη μελετήσει κανείς και να αναλύσει την διαδρομή της σε επίπεδο τηλεθέασης. Από 5η σειρά, έχει γίνει πρώτη. Και το κατάφερε αυτό μετά την διακοπή για τα Χριστούγεννα.

Το κατάφερε ενώ μέχρι τα Χριστούγεννα είχε 3 ημέρες προβολής και με την επιστροφή, έγινε 4ήμερη, κατόπιν επιλογής του ALPHA. 

Το λογικό θα ήταν τα επεισόδια σε 4 ημέρες την εβδομάδα (και πριν 4 επεισόδια ήταν, με διπλό κάθε Τετάρτη) να φθείρουν, ιδίως όταν στο 2ο μισό της σεζόν μπήκε στην αρένα της prime time και το MasterChef.

Αντί όμως η σειρά να πληγεί, όπως συνέβη με τις αλλαγές στον Τιμωρό, βγήκε πιο δυνατή και από το 13-14%, έχει πάει στο 16-17% στο δυναμικό και στο 17-18 στο γενικό σύνολο των τηλεθεατών.

Έχουν υπάρξει, μάλιστα, μέρες στις οποίες ο Άγιος Έρωτας έχει απέναντι του το MasterChef, το Έχω Παιδιά, τη Γη της Ελιάς και ποδόσφαιρο (Ολυμπιακό, Παναθηναϊκό, ΠΑΟΚ). Ακόμα και σε τέτοιες συνθήκες, κρατάει τα ποσοστά της και αποδεικνύει τη δυναμική της.

Πώς εξηγείται αυτό; Η κίνηση-ματ ήταν να απλωθούν τα επεισόδια σε 4 ημέρες. Το τηλεοπτικό κοινό έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια τις καθημερινές σαπουνόπερες στην prime time και θέλει να έχει μια σταθερότητα, να μη χρειάζεται να ψάχνει τι θα δει.

Το βλέπουμε φέτος εις τριπλούν και τετραπλούν. Ποιες σειρές έχουν τα καλύτερα νούμερα τηλεθέασης; Grand Hotel, Γη Της Ελιάς και το Έχω Παιδιά. Το τελευταίο είναι παράδειγμα και εκ του αντιθέτου. Τις εβδομάδες που δεν έχει 4 επεισόδια, έχει χαμηλότερη τηλεθέαση σε σχέση με τις υπόλοιπες.

Είναι πολύ ξεκάθαρο δείγμα για να αγνοηθεί. Προστέθηκε λοιπόν και ο Άγιος Έρωτας σε αυτή την κατηγορία και φαίνεται τα κανάλια να έχουμ βρει τις ναυαρχίδες τους. Ένας Άγιος Έρωτας που, στα δικά μας μάτια, είναι λιγότερο καλή σειρά σε σχέση με τον Τιμωρό, έχει όμως μια καλύτερη πορεία στην τηλεθέαση.

Δίνει αυτή η σειρά, μαζί με τις άλλες δύο δραματικές, μια απάντηση προς όλους εμάς για όλες εκείνες τις φορές που νομίζαμε ότι ξέρουμε καλύτερα από τα κανάλια. Ίσως η μυθοπλασία στην τηλεόραση να υπάρχει πια αποκλειστικά για τέτοιες σειρές όπως ο Άγιος Έρωτας, και το Έχω Παιδιά να είναι μια τυχαιότητα, μια συμπτωσιακή εξαίρεση στον κανόνα.