Θα βγάλουμε όλα τα στερεότυπα που μας κατακλύζουν σε αυτή την πρώτη παράγραφο. Δε μπορούμε να φανταστούμε ανθρώπους που είναι CEO, να είναι ταυτόχρονα και πεζοπόροι ή σέρφερ και να πηγαίνουν το καλοκαίρι σε νησί για να έρθουν σε επαφή με τη φύση. Αυτό, προφανώς, είναι ένα εσφαλμένο στερεότυπο και υπάρχει η σειρά The White Lotus που το ακυρώνει.
Υπάρχει βέβαια κι η πραγματικότητα η ίδια που το ακυρώνει, διότι πρώτοι από όλους είναι αυτοί που ανήκουν στη μεγαλοαστική τάξη, οι οποίοι έχουν το χρήμα για να το ζήσουν φυσιολατρικά το καλοκαίρι, να πάνε 10 μέρες σε ένα νησί και αντί να αράζουν στις παραλίες, να καλύπτουν τις πεζοπορικές διαδρομές του μέρους.
Προς τι αυτός ο πρόλογος; Γιατί θα μιλήσουμε για την Κάρπαθο, ένα νησί το οποίο τους τελευταίους μήνες το έχουμε δει να βρίσκεται σε λίστες από National Geographic μέχρι Conde Nast Traveller και να προτείνεται σε ξεχωριστό άρθρο ως ιδανικό νησί για τους CEO, ενώ σε άλλο, το πιο πρόσφατο, στους κορυφαίους προορισμούς για πεζοπόρους και σέρφερ.
Το National Geographic είναι αυτό που τοποθέτησε την Κάρπαθο σε τέτοια λίστα, με το δημοσίευμα να αναφέρει ότι στο νησί θα συναντήσει κάποιος «μικρά χωριουδάκια με λευκά σπίτια και γαλάζιες στέγες χαρακτηρίζουν την Κάρπαθο, που φημίζεται για την αυθεντικότητα, τις παραδόσεις και τις αναζωογονητικές δραστηριότητες».
Ειδική μνεία κάνει σε μια συγκεκριμένη παραλία και σε ένα πευκόδασος. «Πανέμορφες παραλίες και γαλαζοπράσινα νερά σαγηνεύουν τους ταξιδιώτες. Η παραλία Άπελλα θεωρείται μια από τις πιο αντιπροσωπευτικές ακτές του Αιγαίου. Βρίσκεται σε έναν φυσικό κόλπο και περιβάλλεται από ένα καταπράσινο πευκοδάσος που προσφέρει εκπληκτική θέα».
Τα συνεχόμενα αφιερώματα στην Κάρπαθο, είναι ένας πρόλογος και αποτέλεσμα της ειδικής στρατηγικής προώθησης του νησιού από τις τοπικές αρχές και τον ΕΟΤ.
Πρόσφατα, ο Δήμος Καρπάθου συμετείχε στην διεθνή έκθεση ITB 2025 στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, όπου έγιναν συναντήσεις με δημοσιογράφους, influencers, ταξιδιωτικά πρακτορεία και αεροπορικές εταιρείες από πλήθος αγορών όπως Γερμανία, Ιταλία, Σκανδιναβία, Αυστρία, Ελβετία, Βέλγιο και Κίνα.
«Μέλημά μας είναι η αδιάκοπη προβολή του προορισμού τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα αναδεικνύοντας τις παραλίες, τα γραφικά χωριά, τον παραθερισμό, τις παραδόσεις, τη γαστρονομία, την ποιότητα των τουριστικών υπηρεσιών, αλλά και τις ειδικές μορφές τουρισμού ώστε από την μία πλευρά να βοηθάμε στην ενδυνάμωση του τουριστικού ρεύματος στην υψηλή σεζόν και από την άλλη, να δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου πριν και μετά τον Ιούλιο και τον Αύγουστο», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Καρπάθου, Τάσος Μηλιός.
Μαζί με την εξωστρέφεια του νησιού στις διεθνείς εκθέσεις, ήρθε και η υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης από τον περιφερειάρχη Ν. Αιγαίου Γιώργο Χατζημάρκο και τον δήμαρχο Καρπάθου Μιχάλη Φελλουζή, για την ενίσχυση του εναλλακτικού τουρισμού μέσα από τη δημιουργία 200 αναρριχητικών διαδρομών, κατανεμημένων σε όλο το νησί.
Γίνεται σαφές πως η Κάρπαθος θέλει να σχηματίσει την εικόνα ενός νησιού στους τουρίστες που ενδείκνυται για επαφή με το φυσικό περιβάλλον, για αυτούς που δεν κάνουν διακοπές για να αράξουν σε παραλίες, αλλά για να ανακαλύψουν το τοπίο.
Το σημαντικό για την Κάρπαθο είναι πως πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο νησί, το 2ο μεγαλύτερο στα Δωδεκάνησα, με τους οικισμούς του να απέχουν πολύ, αραιοκατοικημένο δηλαδή, άρα προσφέρεται για πεζοπορικές και οδικές διαδρομές που είναι έμπλεες φυσικού περιβάλλοντος.
Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά στο νησί. Ένα νησί που, με εξαίρεση τη Χώρα του που βρίσκεται κάπου στο 2010, όλο το υπόλοιπο ζει στο 2000, που έχει την ξακουστή Όλυμπο με τις γυναίκες να είναι ντυμένες ολημερίς με παραδοσιακές φορεσιές, πρόκειται φέτος να αποκτήσει το πρώτο του πεντάστερο ξενοδοχείο και δη με το σήμα της Hilton.
Σε λίγες εβδομάδες θα είναι ανοιχτό το Sound of the Sea, Karpathos, Tapestry Collection by Hilton, που δημιουργείται μέσω της συμφωνίας franchise με τη CHC Hotels, θα προσφέρει μια boutique, adults-friendly εμπειρία resort στην Κάρπαθο, σηματοδοτώντας το ντεμπούτο του brand στο νησί.
Το κατάλυμα θα διαθέτει 42 δωμάτια και ένα cottage, ενώ θα παρέχει ιδιωτικές πισίνες σε 14 δωμάτια και μίνι spa σε έξι δωμάτια. Οι επισκέπτες θα μπορούν να απολαύσουν διάφορες ανέσεις, όπως εξωτερική πισίνα, μπουτίκ, γυμναστήριο και κέντρο ευεξίας με τρεις αίθουσες για θεραπείες.
Το resort αυτό είναι μέρος του σχεδιασμού της Hilton να ανοίξει στα επόμενα χρόνια μια σειρά από νέα resorts με επίκεντρο τον nature tourism και η επιλογή της Καρπάθου ήταν μια έκπληξη, πολύ σημαντική όμως για την ανάπτυξη του νησιού.