Η απάντηση θα σε εκπλήξει: 9/10 δεν γνωρίζουν γιατί κάνει τόσο κρύο στα πλοία της γραμμής! Εσύ;

Τα πλοία του πολικού ψύχους.

Τις τελευταίες ημέρες η Ελλάδα απ’ άκρη σ’ άκρη χτυπιέται από έναν ανελέητο καύσωνα. Λιώνουν τα νιάτα μας, όχι στη βιοπάλη όμως. Σε κάθε λεπτό της μέρας ή της νύχτας, ο καύσωνας είναι αφορμή για κατάρες στου καλοκαιράκηδες. Αλλά και για προσευχή να σκάσει έστω και για λίγο μία κακοκαιρία ψύχους ή έστω μερικά δωρεάν ταξίδια με τα πλοία προς τα νησιά.

Το απόλυτο ψύχος, το πιο τρανταχτό δάγκωμα των γεννητικών μας οργάνων δεν το έχουμε νιώσει με ψυχρές κακοκαιρίες. Δεν το έχουμε νιώσει καν χειμώνα. Υπάρχει ένα άλλο μέρος σε μια άλλη περίοδο του χρόνου. Το μέρος αυτό είναι τα πλοία, τα σαλόνια και οι καμπίνες συγκεκριμένα, και ο υπεύθυνος για τον παγετό των επιβατών είναι το διαβόητο ερ κοντίσιον του πλοίου.

Αυτό που μεταξύ των επιβατών έχει κατά καιρούς πάρει ψευδώνυμα όπως Ανταρκτική, Καταψύκτης, Iceman, Σεφερλής και Πολική Βαρκούδα, το τελευταίο πιθανότατα διαδεδομένο από τον ίδιο τον Μάρκο.

Οι χώροι επιβατών στα πλοία συχνά είναι εξοπλισμένοι με ισχυρά συστήματα κλιματισμού για να διατηρείται δροσερή η ατμόσφαιρα, ιδιαίτερα όταν το πλοίο ταξιδεύει σε ζεστά κλίματα ή κατά τη διάρκεια καλοκαιρινών μηνών.

Αναρωτηθήκατε όμως ποιοι είναι οι λόγοι που επιβάλλουν αυτό το ψύχος μέσα στα πλοία; τρόπους; Διαβάστε αναλυτικά κάποιους από αυτούς που σίγουρα δεν είχατε ποτέ υπολογίσει.

Μείωση της υγρασίας:

Τα κλιματιστικά συστήματα όχι μόνο ψύχουν τον αέρα, αλλά και μειώνουν την υγρασία. Ένα περιβάλλον με χαμηλότερη υγρασία είναι λιγότερο φιλικό για την ανάπτυξη και την επιβίωση πολλών μικροβίων και βακτηρίων.

Περιορισμός της ανάπτυξης μικροοργανισμών:

Πολλοί παθογόνοι μικροοργανισμοί, όπως βακτήρια και μύκητες, αναπτύσσονται καλύτερα σε θερμά και υγρά περιβάλλοντα. Οι ψυχρότερες θερμοκρασίες περιορίζουν την ανάπτυξή τους και μειώνουν τη δυνατότητα μετάδοσης λοιμώξεων.

Ενίσχυση της ποιότητας του αέρα:

Τα συστήματα κλιματισμού είναι συνήθως εξοπλισμένα με φίλτρα αέρα που απομακρύνουν σκόνη, αλλεργιογόνα και άλλους ρύπους. Ο καθαρός αέρας είναι πιο ασφαλής για τους επιβάτες, μειώνοντας την πιθανότητα μετάδοσης ασθενειών μέσω του αέρα.

Μείωση της πυκνότητας του αέρα:

Ο κρύος αέρας είναι πιο πυκνός από τον ζεστό, πράγμα που μπορεί να μειώσει την κίνηση και τη διασπορά σταγονιδίων που μεταφέρουν ιούς και βακτήρια.

Ενεργειακή απόδοση:

Τα μεγάλα πλοία έχουν συστήματα που λειτουργούν πιο αποδοτικά όταν οι εσωτερικές θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες.