«Πάνω από 38°C δεν σηκώνονται»: Η μοναδική παράκαμψη του κανονισμού που κάνουν οι πιλότοι των Canadair στη μάχη με το τέρας της φωτιάς

Τα ηρωικά αλλά και ταλαιπωρημένα Canadair CL-215 συνεχίζουν να πετούν και να επιχειρούν σε πυρκαγιές.

Τα Canadair CL-215 είναι αεροσκάφη εναέριας πυρόσβεσης που παρά το προχωρημένο της ηλικίας τους, παραμένουν αναντικατάστατα για την καταπολέμηση πυρκαγιών στην Ελλάδα. Το πρώτο μοντέλο έκανε την εμφάνισή του τη δεκαετία του 1960, και από τότε, έχουν αποδείξει την αξία τους με την ανθεκτικότητα και την αποτελεσματικότητά τους.

Παρά το γεγονός ότι ανήκουν σε μια παλαιότερη γενιά αεροσκαφών, εξακολουθούν να διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των ζεστών καλοκαιρινών μηνών όταν οι πυρκαγιές είναι συχνότερες και πιο καταστροφικές.

Τα Canadair CL-215 διαφέρουν από άλλα πυροσβεστικά αεροσκάφη λόγω της ικανότητάς τους να επιχειρούν σε δύσκολες συνθήκες, όπως σε τραχιές και απομακρυσμένες περιοχές. Είναι γνωστά ως “υδροπλάνα” εξαιτίας της ικανότητάς τους να προσγειώνονται και να απογειώνονται από το νερό. Αυτό τους επιτρέπει να γεμίζουν τις δεξαμενές τους γρήγορα από λίμνες, ποτάμια, ή τη θάλασσα και να επιστρέφουν στη φωτιά σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτή η ταχύτητα και ευελιξία είναι ζωτικής σημασίας όταν πρόκειται για την κατάσβεση μεγάλων και ανεξέλεγκτων πυρκαγιών.

Ο τραγικός απολογισμός

Ακόμα και με την προχωρημένη ηλικία τους, τα Canadair CL-215 συνεχίζουν να είναι επιχειρησιακά χάρη στη συνεχή συντήρηση και τους ελέγχους ασφαλείας που υφίστανται. Ωστόσο, η επιχειρησιακή τους χρήση ενέχει κινδύνους, καθώς η πυρόσβεση είναι μια από τις πιο επικίνδυνες αποστολές για τους πιλότους. Συνολικά, 17 πιλότοι έχουν χάσει τη ζωή τους κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων με Canadair στην Ελλάδα, μια θλιβερή υπενθύμιση της σοβαρότητας και της επικινδυνότητας του έργου τους. Η τελευταία τραγική απώλεια σημειώθηκε στην Κάρυστο, επιβεβαιώνοντας τους κινδύνους που συνοδεύουν κάθε αποστολή.

Τα έχουν Ισραήλ, Κύπρος, Τουρκία: Θα μας εξηγήσει κανείς γιατί οι «Τράκτορες» δεν έχουν έρθει ακόμα στην Ελλάδα;

Ο κανονισμός ασφαλείας των Canadair που παρακάμπτεται

Ένα από τα χαρακτηριστικά που κάνει τα Canadair CL-215 να ξεχωρίζουν είναι η ανθεκτικότητά τους στις ακραίες συνθήκες. Ωστόσο, υπάρχει μια παράκαμψη του κανονισμού που εφαρμόζεται μερικές φορές για την απογείωσή τους. Συγκεκριμένα, ο κανονισμός απαγορεύει την απογείωση των Canadair όταν η θερμοκρασία υπερβαίνει τους 38°C. Από αυτή τη θερμοκρασία και πάνω αυξάνεται η επικινδυνότητα των πτήσεων. Παρόλα αυτά, όταν υπάρχει επείγουσα ανάγκη για την κατάσβεση μιας πυρκαγιάς που απειλεί ανθρώπινες ζωές και περιουσίες, οι πιλότοι μπορεί να αναγκαστούν να παρακάμψουν αυτόν τον κανονισμό, δείχνοντας το υψηλό επίπεδο αφοσίωσης και θάρρους που τους χαρακτηρίζει.

Στον πόλεμο με τα πιο παλιά όπλα…

Παρά την επικινδυνότητα και τη δυσκολία του έργου, οι πιλότοι των Canadair παραμένουν αφοσιωμένοι στην αποστολή τους, συνεισφέροντας σημαντικά στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και των περιουσιών στην Ελλάδα. Οι προσπάθειές τους αποτελούν παράδειγμα θάρρους και αυτοθυσίας, καθώς καλούνται να αντιμετωπίσουν καθημερινά επικίνδυνες καταστάσεις για το κοινό καλό.

Τα Canadair CL-215, παρά την ηλικία τους, παραμένουν σύμβολο της αντοχής και της αφοσίωσης στον αγώνα κατά των πυρκαγιών. Αυτό όμως δεν μπορεί να αποτελεί δικαιολογία για τη μη εκσυγχρόνιση του στόλου. Όχι μετά από τόσο αίμα που έχει χυθεί μέσα σε αυτά τα αεροσκάφη του μισού αιώνα ζωής.