Πριν από 2 χρόνια περίπου η παραγωγή της σειράς Lucifer σταματούσε στην τρίτη σεζόν και η σειρά, παρά την καλή αποδοχή στο κοινό, θα έμενε ξεκρέμαστη και δη με cliffhanger, καθώς δεν συνέφερε πια οικονομικά.
Τότε με τη βοήθεια των πρωταγωνιστών στα social media υπήρξε ξεσηκωμός του κοινού και το Netflix θεώρησε πως είναι μια τεράστια ευκαιρία για να κάνει αρπαγή αλά Voice και να αγοράσει τη σειρά για να βγουν ακόμα 2 σεζόν. Το εγχείρημα πέτυχε, το Lucifer έκανε τρελά ratings στο πρώτο Σαββατοκύριακο κυκλοφορίας του, ιδίως κατόπιν όλης αυτής της πορείας από την καταστροφή στην ανάσταση, και ολοκληρώθηκε όπως του έπρεπε.
Στα τέλη Αυγούστου το Netflix είχε ένα ακόμα δωράκι για τους συνδρομητές του. Όσοι έμπαιναν στην πλατφόρμα έβλεπαν τον τίτλο Cobra Kai να δεσπόζει πάνω πάνω. Δεν ήταν τυχαίο. Αν και δεν επρόκειτο για παραγωγή του Netflix, αλλά του Youtube Premium, οι υπεύθυνοι της πλατφόρμας αντιλαμβάνονταν πως θα ενθουσίαζε στον υπερθετικό βαθμό αυτή η σειρά.
Αυτό ήταν εξάλλου και το κόνσεπτ, το σκεπτικό πάνω στο οποίο επέστρεψε μια κινηματογραφική μυθολογία του ’80. Από το Karate Kid στο Cobra Kai, μια απόσταση που θεωρητικά δεν είχε στοιχεία να την περισώσουν από το nostalgia effect και να της αφαιρέσουν κάθε άλλο ουσιαστικό στοιχείο. Στην πράξη όμως η σειρά κατάφερε να αποκτήσει δική της οντότητα και να μην είναι η ουρά ενός κομήτη, μα ένας ισομεγέθης κομήτης.
Φυσικά το πόσο καλοφτιαγμένη σεναριακά ήταν και είναι η σειρά στις 2 της σεζόν, με τη δεύτερη μάλιστα να εξελίσσει την επιτυχία, το έχουμε γράψει από την πρώτη κιόλας στιγμή, όντας από τους ελάχιστους που ασχολήθηκαν με το Cobra Kai στην εποχή που κυκλοφόρησε και πριν γίνει top rated hit στο Netflix.
Cobra Kai: Η ιστορία του Karate Kid όπως θα έπρεπε να ειπωθεί εξ αρχής
Ο τρόπος μάλιστα που ολοκληρώνεται η δεύτερη σεζόν, άφηνε με το στόμα ανοιχτό και δημιουργούσε τη μέγιστη αγωνία κι ένα κενό που το κοινό περιμένει εδώ και ένα χρόνο να καλυφθεί, περιμένει να απαντηθούν τα ερωτήματα που γέννησε το φινάλε.
Το Cobra Kai κατάφερε αυτό που φάνταζε ακατόρθωτο και στη δεύτερη σεζόν
Το πρώτο επεισόδιο της επιστροφής το είδαν σχεδόν 100.000.000. Αυτό και το δεύτερο ήταν τα μόνα διαθέσιμα στο Youtube χωρίς συνδρομή. Όλα τα υπόλοιπα επεισόδια ξεκλειδώνονταν με πληρωμή και αυτό δεν είχε αντίστοιχα αποτελέσματα.
Το Youtube Premium δεν είχε τη διάθεση να αναλάβει ξανά το κόστος παραγωγής της σειράς και με μεγάλη ευχαρίστηση το πούλησε στο Netflix. Κι από κει που το Cobra Kai ήταν μια υποτιμημένα πολύ καλή σειρά, έγινε μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο μια σούπερ σειρά με το εύρος επιτυχίας που της αξίζει, σε βαθμό που ξεπέρασε και το Lucifer σε επίδοση πρώτου Σαββατοκύριακου. Την εβδομάδα 23-29 Αυγούστου η ζήτηση εντός της πλατφόρμας για τη σειρά ήταν στο 110% κι ας κυκλοφόρησε στις 28 του μήνα.
Αυτό είναι ένα φαινόμενο που καταδεικνύει πολλά. Καταδεικνύει πρωτίστως και για ακόμα μια φορά πως το brand του Netflix υπερβαίνει ακόμα κι έναν κολοσσό όπως το Youtube, που όμως είναι συνδεδεμένο με άλλο περιεχόμενο, ενώ αναδεικνύει τον συγκεντρωτισμό που ενδέχεται να προκαλέσει το Cobra Kai, αφού μια σειρά δεν είναι ικανή να ωθήσει κάποιον να πληρώσει αποκλειστικά για εκείνη, αλλά μπορεί να γίνει μέρος μιας τεράστιας βιβλιοθήκης και να λάμψει περισσότερο απ΄όλα.
Δευτερευόντως, αυτό που γίνεται κατανοητό με το Cobra Kai αφορά στα remake. Τις περισσότερες φορές που έχει γίνει ταινία ή σειρά βασισμένη σε κάτι αντίστοιχο από το παρελθόν, διακρίνει κανείς εύκολα πως επενδύει τα πάντα στη νοσταλγία και τη σύνδεση με την παιδική ηλικία των ανθρώπων. Το Cobra Kai έχει κι απ΄αυτό – δεν θα μπορούσε άλλωστε να το αποφύγει – αλλά δεν έχει μόνο αυτό. Έχει πολλά ισόποσα στοιχεία.
Όλα αυτά καθιστούν εύλογη την ανακοίνωση της παραγωγής για τρίτη σεζόν που θα είναι διαθέσιμη το 2021, πιθανότατα το φθινόπωρο, αν και οι υπεύθυνοι θέλουν να την βγάλουν το καλοκαίρι, ενώ ήδη έχει συμφωνηθεί και 4η σεζόν!
Το μεγάλο στοίχημα για το Cobra Kai πλέον είναι να μην πάθει ό,τι και το Lucifer. Να μην γίνει μια mainstream σειρά Netflix και αρκεστεί στην ευκολία ότι θα το δουν επειδή υπάρχει σε μια τέτοια πλατφόρμα.