Σε όλον αυτόν τον ωκεανό μυθοπλασίας που έχουμε πάρει ως δεδομένο και τον καταναλώνουμε άσκοπα, εμφανίζονται συχνά περιπτώσεις που σε κάνουν να ξεφύγεις από την παθητική κατανάλωση. Και το The Friend είναι μια τέτοια περίπτωση.
Το ότι κιόλας πρόκειται για μια ελληνική σειρά, με τις οποίες ποτέ δεν είχα ιδιαίτερα καλή επαφή στην ενήλικη ζωή μου, είναι ένα ευτύχημα.
Θεωρώ πως η Φωτεινή Αθερίδου έχει να δώσει πολλά ως σεναριογράφος και το είδαμε και στη Μουρμούρα, όπου έγραφε συχνά τους δικούς της διαλόγους. Στη σειρά The Friend έχει αναλάβει κάθε λέξη και έχει φτιάξει μια ιστορία με πολύ ευρηματική πλοκή που από το δεύτερο κιόλας επεισόδιο σε πετάει έξω απ΄αυτό που περίμενες να δεις.
Το πρώτο επεισόδιο θυμίζει ένα κλασικό sitcom αμερικάνικης κοπής, με μερικά punchlines, με άνεση, με χιούμορ που βασίζεται στις εκφράσεις των ηθοποιών, ιδίως του πρωταγωνιστή, του Χρυσοστόμου.
Στο δεύτερο κιόλας επεισόδιο σου δείχνει πως δεν είναι απλώς μια κωμωδία καταστάσεων, αλλά έχει πλοκή που συνδέει όλα τα επεισόδια και σου αποκαλύπτει ένα ένα τα στοιχεία αυτού του μεγάλου μπλεξίματος.
Ο Ορφέας (Χρυσοστόμου) είναι ο κεντρικός ήρωας. Το επάγγελμα του είναι Φίλος. Προσφέρει δηλαδή την συντροφιά του ως φίλος σε όποιον προτίθεται να δώσει 100 ευρώ. Τι διαφορά έχει με έναν ψυχολόγο; Δεν προβαίνει σε συμπεράσματα. Δεν θέλει να καθοδηγήσει τον άλλον κάπου. Θέλει απλώς να τον κάνει να νιώσει καλά. Επί πληρωμή.
Για να πετύχει μια τέτοια δουλειά, πρέπει να μην εμπλέται συναισθηματικά και στην περίπτωση των γυναικών να μην ερωτεύεται. Σε ένα σεξ δεν θα έλεγε όχι.
Όταν όμως εμφανίζεται μπροστά του η Πηνελόπη, το πράγμα αρχίζει να περιπλέκεται. Κι όχι μόνο γιατί εκείνη τελικά δεν ψάνει φίλο. Αλλά και γιατί είναι ο πυρήνας ενός πλέγματος που αποτελείται από διαφθορά, δολοφονίες και σκάνδαλα.
Το The Friend σε κερδίζει πρώτα και κύρια από την ταχύτητα του. Κι αυτό είναι το κέρδος που έχει μια σειρά όταν είναι παραγωγή για streaming πλατφόρμα. Δεν γίνεται με τον ανάστατο τρόπο που γυρίζονται επεισόδια σε σειρές για τηλεόραση, δεν καταπιέζεται από την ανάγκη για 45λεπτα επεισόδια, ούτε από την ανάγκη να βγουν 40 και βάλε επεισόδια σε 9 μήνες.
Η τηλεόραση εξακολουθεί να μην κατανοεί πως αυτό είναι το παρόν και το μέλλον και να προσφέρει μέτρια προγράμματα που καταλήγουν να αποθεώνονται γιατί ο ανταγωνισμός είναι πιο μέτριος.
Γι΄αυτό κι είναι μια κίνηση που στο μέλλον θα αποδειχτεί σημαντική για τον ΑΝΤ1 το ότι έκανε το ΑΝΤ1+ και έχει ήδη τρεις original παραγωγές.
Μετά τις Σέρρες του Καπουτζίδη και την Γέφυρα, το The Friend είναι μια ακόμα απόδειξη για την ποιοτική διαφορά του streaming.
Βλέπεις καλύτερες λήψεις, περισσότερο χώρο για σκηνοθετική αναρχία και πειραματισμό. Παράδειγμα χαρακτηριστικό το πέρα δώθε της κάμερας στην πρώτη σκηνή της σειράς ή το close out της λήψης και η μετάβαση στην επόμενη σκηνή.
Αυτά στην τηλεόραση δεν θα τα επέτρεπαν και θα θεωρούνταν ξένα και πολύ προχώ για το κοινό. Σε αυτό να εξάρουμε τον σκηνοθέτη Σέργιο Κωνσταντινίδη που κατάφερε να αποτυπώσει πλήρως το όραμα της Αθερίδου.
Το The Friend που κυκλοφόρησε στο ΑΝΤ1+ είναι διαθέσιμο για τα πρώτα δύο επεισόδια από χθες και κάθε Παρασκευή θα κυκλοφορεί νέο επεισόδιο.
Ξεκίνα το και δεν θα χάσεις.