Θα «φάει» το Όσκαρ από ΝτιΚάπριο και Κούπερ: Η ταινία με την ανδρική ερμηνεία της χρονιάς κάνει το μεγάλο μπαμ
Βρείτε μας στο

Για τη φετινή οσκαρική μάχη θα μιλήσουμε κι από τη νέα χρονιά πιο επισταμένως, αλλά ήδη υπάρχει μια κατηγορία των Όσκαρ όπου προβλέπεται να ζήσουμε την πιο αμφίρροπη διεκδίκηση των τελευταίων ετών.

Γενικώς, φέτος υπάρχουν τόσες πολλές καλές ανδρικές ερμηνείες, που κάποιες τοποθετήθηκαν στο Β’ Ανδρικό από τις παραγωγές κάποιων ταινιών, όπως του Ράιαν Γκόσλινγκ για παράδειγμα.

Στο ‘Α Ανδρικό, αν τα πράγματα πάνε όπως επιτάσσει η λογική, θα υπάρχουν σίγουρα ο Κίλιαν Μέρφι και ο Μπράντλεϊ Κούπερ, ενώ θα εκπλαγούμε αν δεν είναι και ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, παρά το ότι το Killers of the Flower Moon δεν πήγε τόσο καλά.

Επίσης, ο Άντριου Σκοτ είναι μια περίπτωση που μπορεί να κάνει το μπαμ για την ερμηνεία του στο All of Us Strangers. Υπάρχει επίσης και ο Τέο Γιο από το Past Lives, ο Κόλμαν Ντομίνγκο για το Rustin και ο Τζέφρι Ράιτ για το American Fiction.

Παρόλα αυτά, υπάρχει μια περίπτωση που αυτή τη στιγμή μοιάζει να καλύπτει μεγάλο έδαφος και πάει για να κάνει το ακόμα μεγαλύτερο μπαμ στα Όσκαρ και αυτή είναι η περίπτωση του Πολ Τζιαμάτι για το The Holdovers του Αλεξάντερ Πέιν.

Είναι ακόμα μεγαλύτερο το μπαμ για τον Τζιαμάτι διότι ούτε ρόλο γκέι υποδύεται, όπως ο Άντριου Σκοτ, ούτε Ασιάτης είναι, ούτε μαύρος. Κι έχουμε δει τα τελευταία χρόνια πόσο προωθείται τέτοια ατζέντα στο Χόλιγουντ και πόσο το background ηθοποιών «μειονοτήτων» και οι απορρίψεις που έχουν φάει στο παρελθόν, ελκύουν την Ακαδημία.

Στο The Holdovers ο Πολ Τζιαμάτι είναι όμως φανταστικός. Άλλο να το περιγράφουμε κι άλλο να το βλέπει κανείς. Στα μέρη μας θα το δούμε στις 25 Ιανουαρίου στις αίθουσες από την Tanweer, αλλά εμείς έχουμε πάρει τη γεύση από Φεστιβάλ του εξωτερικού όπου προβλήθηκε και μπορούμε με άνεση να ισχυριστούμε αυτό που λέει η πρώτη πρόταση της παραγράφου.

«Δολοφονείται» καθημερινά: Η μοναδική λέξη στην οποία οι μισοί Έλληνες κάνουν 2 ορθογραφικά λάθη
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ «Δολοφονείται» καθημερινά: Η μοναδική λέξη στην οποία οι μισοί Έλληνες κάνουν 2 ορθογραφικά λάθη

Στο The Holdovers ο Τζιαμάτι υποδύεται έναν καθηγητή στη Μασαχουσέτη, τον Πολ Χάναμ, που διδάσκει στο Barton Academy, ένα κολέγιο μεταβατικό για μαθητές που εξορίζονται από τα καλά σχολεία λόγω διαγωγής.

Στις χειμερινές διακοπές, στη χριστουγεννιάτικη περίοδο, όλοι οι μαθητές επιστρέφουν σπίτια τους. Κάποιοι όμως ξεμένουν μόνοι και είναι υποχρέωση της σχολής να τους φροντίσει. Ο κλήρος πέφτει στον Πολ, που θα έχει υπό την επίβλεψή του 3 έφηβους μαθητές και δύο αγόρια.

Με έναν εξ αυτών όμως, με τον Άνγκους Τάλι, θα έρθει πιο κοντά και θα θελήσει να τον φέρει στο ίσιο μονοπάτι. Ο Τάλι έχει αλλάξει 12 σχολεία, η μητέρα του τον αφήνει τα Χριστούγεννα για να πάει μήνα του μέλιτος με τον νέο της σύζυγο, ο πατέρας του είναι σε ψυχιατρική κλινική, το μείγμα είναι εκρηκτικό.

Ο Άνγκους έχει δύστροπο και αγενή χαρακτήρα, είναι όμως ταυτόχρονα ειλικρινής και ωμός. Αυτό εκνευρίζει τον Πολ Χάναμ που θέλει να τον διαπαιδαγωγήσει.

Σε αυτές τις περίπου δύο εβδομάδες διακοπών, θα δουν ο ένας στα μάτια του άλλου μια πατρική και μια παιδική φιγούρα, αυτό που λείπει από τον καθένα δηλαδή. Ο Πολ θα του δώσει πολλά μαθήματα, αλλά θα γίνει κι ο ίδιος λιγότερο αποστειρωμένος.

Για τον Πολ όλα για τον χαρακτήρα του λέγονται από το ότι επικοινωνεί μόνο με ιστορικά και προϊστορικά facts. Είναι ένας Κωνσταντίνος Κατακουζηνός χωρίς τη μανία με το μπεταντίν, για να το θέσουμε πιο χαρακτηριστικά.

Είναι μια χριστουγεννιάτικη ιστορία που δεν πουλάει δράμα, αλλά αποτυπώνει τις ζωές με τον ρεαλισμό που τους αξίζει, πλάθει έναν ωραίο καμβά της Μασσαχουσέτης των 70s και μας μαθαίνει το The Holdovers ότι αν ζούμε μες στη μοναξιά, δεν είμαστε μόνοι. Και κάπου μπορούμε να ενωθούμε με άλλους μόνους. Έστω για να ζήσουμε γιορτές χωρίς τον πόνο και τη θλίψη που μας βαραίνει.

Για την ερμηνεία του Πολ Τζιαμάτι υπάρχει επίσης ένα χαρακτηριστικό που λέει πολλά. Για τις ανάγκες του ρόλου, επέλεξε να βάλει ένα γυάλινο μάτι, ένα στοιχείο που δεν είναι απλώς διακοσμητικό. Διαμορφώνει την αίσθηση του θεατή σε πολλές σκηνές.

Εξίσου πολύ καλοί στους ρόλους τους είναι ο πρωτοεμφανιζόμενος Ντομινίκ Σέσα στον ρόλο του Τάλι και η Νταβάιν Τζόι Ράντολφ στον ρόλο της μαγείρισσας του σχολείου που γίνεται το τρίτο μέλος της παρέας των Απόκληρων των Χριστουγέννων, κουβαλώντας κι αυτή ένα τραύμα μοναξιάς.

Συνολικά, η ταινία είναι υπέροχη, κρίμα που δεν κυκλοφόρησε τώρα στις γιορτές για να ταιριάξει με το κλίμα και οι 3 υποψηφιότητες στις Χρυσές Σφαίρες δίνουν ένα στίγμα εν όψει Όσκαρ.