Λίγο πριν το εκατομμύριο: Θα περάσουν χρόνια για να καταλάβουμε τι πέτυχε η πιο εμπορική ταινία της 20ετίας

Λίγο πριν το εκατομμύριο: Θα περάσουν χρόνια για να καταλάβουμε τι πέτυχε η πιο εμπορική ταινία της 20ετίας

Το εκατομμύριο δύσκολα θα το δει, αλλά τα εκατομμύρια τα έχει ήδη δει!

Βρίσκεται στην 6η της εβδομάδα στις αίθουσες. Στις επόμενες ώρες θα γίνουν γνωστά και τα εισιτήρια που έκοψε την εβδομάδα που πέρασε και θα δούμε πώς θα πάει στην τελευταία της στροφή. Ο λόγος για την ταινία που συζητούν όλοι, το Υπάρχω, που έχει γίνει ένα ορόσημο της εποχής, η πιο εμπορική ελληνική παραγωγή της 20ετίας, εκτός αν πιστέψουμε τους ισχυρισμούς για την ταινία Ελ Γκρέκο και τα πάνω από εκατομμύριο εισιτήρια.

Ακόμα κι έτσι, το Υπάρχω είναι η πιο εμπορική ταινία από το 2010 και μετά, θα μπει με τα μπούνια στις 5 πιο εμπορικές ελληνικές όλων των εποχών και στη δεκάδα των πιο εμπορικών γενικά, εκεί όπου δεσπόζουν ο Τιτανικός, η Πολίτικη Κουζίνα, η Λούφα και Παραλλαγή, το Avatar, οι 300.

Την περασμένη εβδομάδα, η καταγραφή σταμάτησε στα 746.036, με λίγο πάνω από 35.000 εισιτήρια να έχουν προστεθεί. Αυτό σημαίνει πως αν η ταινία μείνει για ακόμα 2 εβδομάδες στις αίθουσες, θα πάει κάπου στις 820-830.000.

Είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί το εκατομμύριο για μια ταινία σήμερα, όχι μόνο ελληνικής παραγωγής, αλλά γενικά. Εδώ τα Avengers ή το Joker το 2019 δεν το έκαναν. Τα 800.000+ είναι σαν να έχει πιάσει το εκατομμύριο με βάση τις συνθήκες της εποχής και τον ανταγωνισμό της πλατφόρμας, που δεν τον είχαν τόσο έντονα άλλες ελληνικές και ξένες ταινίες από το 2015 και πίσω.

Λίγο πριν το εκατομμύριο: Θα περάσουν χρόνια για να καταλάβουμε τι πέτυχε η πιο εμπορική ταινία της 20ετίας

Για να το κάνουμε σαν μια μαθηματική πράξη, πιο κατανοητό. Μια βιογραφική ταινία για τον Στέλιο Καζαντζίδη που, όσο σπουδαίος κι αν ήταν, είναι απλά ένα πρόσωπο, δεν είναι μια συνταρακτική πλοκή ή μια μυθιστορηματική αφήγηση, που είχε την μουρμούρα για την επιλογή του Χρήστου Μάστορα, που δεν είναι blockbuster, που δεν έχει φαντεζί στοιχεία, κοίταξε στα μάτια χολιγουντιανά μεγαθήρια και τις πλατφόρμες και βγήκε νικήτρια.

Στο διάστημα της κυκλοφορίας της στις αίθουσες, κυκλοφορούν και οι ταινίες Moana 2 και Mufasa, δύο animations της Disney, δηλαδή ο πιο ανίκητος αντίπαλος στο σύγχρονο σινεμά. Αρκεί να σας πούμε πως το 2024 οι πιο εμπορικές ταινίες στην Ελλάδα, πριν το Υπάρχω, ήταν το Inside Out και το Despicable Me 4 και το animation γενικώς είναι Νο1 στο σινεμά.

Με όλα αυτά λοιπόν τα δεδομένα, το Υπάρχω βγήκε στον ωκεανό και, από εκεί που φαινόταν πλοιάριο από μακριά, μόλις μας πλησίασε, έγινε υπερωκεάνιο που αντέχει σε κάθε φουρτούνα.

Δεν είναι εύκολο να συνειδητοποιήσει κανείς τι έχει καταφέρει η ταινία, επειδή το ζούμε και το βλέπουμε να εξελίσσεται. Θα πάρει κάποια χρόνια για να το συνειδητοποιήσουν και οι ίδιοι οι συντελεστές και μόνο αν εμφανιστεί ένα ακόμα μεγαλύτερο πρότζεκτ, θα ξεχαστεί. Δεν είναι εύκολο. Μόνο ταινία για τη ζωή της Βουγιουκλάκη ή της Μερκούρη θα μπορούσε αυτή τη στιγμή να το πετύχει. Δεν βρίσκονται εύκολα Καζαντζίδηδες στο ελληνικό παρελθόν. Κι η Βουγιουκλάκη δεν αγγίζεται εύκολα.

Κι αν βγούμε από τους σελέμπριτι, μόνο ταινία για τον Ανδρέα Παπανδρέου θα μπορούσε να ξεπεράσει το Υπάρχω. 

Μοιάζει απόλυτο ή υπερβολικό, αλλά το ότι είναι one of a kind επίτευγμα τα τελευταία 16-17 χρόνια, επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό.

Και δεν είναι μόνο τα εισιτήρια. Είναι κι ότι μια φιγούρα του πολύ μακρινού παρελθόντος, πια, που όσοι είναι από 40 και κάτω, γνώρισαν τον Καζαντζίδη μόνο μέσω τραγουδιών από τους γονείς τους, μπήκαν σε διαδικασία να ψάξουν για τη ζωή του, να τον συζητήσουν, υπερθετικά ή με πολλές ενστάσεις, δεν έχει σημασία. Σημασία έχει το τι πυροδότησε η ταινία.

Γι’ αυτό και αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον η τελική σούμα, μέσα από την οποία θα μπει και η αριθμητική σφραγίδα στην μεγάλη επιτυχία της παραγωγής της Tanweer (σε συμπαραγωγή με FINOS FILMS, COSMOTE TV, STARDUST EFFECTS).