Το «απ’ όλα» θα γίνει πολυτέλεια: Ο νέος τρόπος που θα υπολογίζεται η τιμή για 1 σουβλάκι αλλάζει όσα ξέραμε…
Βρείτε μας στο

Το τυλιχτό σουβλάκι ή πιτόγυρο ή όπως το λέει ο καθένας, χωρίς να κρίνουμε, είναι ένα από τα εθνικά φαγητά, τόσο για την ελληνική οικογένεια όσο και για τους εκατομμύρια τουρίστες που επισκέπτονται κάθε χρόνο την Ελλάδα. Και είναι αυτό το νέο θύμα της ακρίβειας, όχι μόνο λόγω του κρέατος που περιέχει αλλά και των υπόλοιπων πρώτων υλών, των λαχανικών δηλαδή του τυλιχτού.

Με τα τωρινά δεδομένα υπάρχουν δύο περιπτώσεις που δεν φαίνεται να έχουν εναλλακτικές, για τον τρόπο που θα αντιμετωπίσει η αγορά τις αυξήσεις στο αγαπημένο τυλιχτό. Ο ένας να υπάρξει οριζόντια αύξηση στην τιμή και σε κάθε γειτονιά, σε μικρό ή μεγάλο κατάστημα ή ακόμα και στις αλυσίδες, το τυλιχτό να φτάσει τα τέσσερα ευρώ.

Τα τέσσερα ευρώ που κάποτε φάνταζαν μία απλησίαστη τιμή για το λαϊκό σουβλάκι σε πίτα, μία τιμή που συναντούσες μόνο σε τουριστικές περιοχές, τώρα φαντάζει ως μία από τις δύο εναλλακτικές για να απορροφηθεί από τον καταναλωτή η αύξηση στην τιμή της ντομάτας, της πατάτας και του κρεμμυδιού.

Η άλλη λύση παρότι μοιάζει «αστεία», έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται σε κάποια καταστήματα εστίασης, είναι να χρεώνεται το σουβλάκι ανάλογα με τα υλικά που θα θελήσεις να βάλεις μέσα πριν στο τυλίξει ο σουβλατζής. Όλα τα υλικά θα χρεώνονται ξεχωριστά, όπως για παράδειγμα στην πώληση της κρέπας.

Οι αυξήσεις σε ρεύμα, λάδι, πρώτες ύλες λαχανικών, πρώτες ύλες σε πουλερικά και χοιρινό, κυμαίνονται από 20%-47% τον τελευταίο χρόνο. Οι καταστηματάρχες παράλληλα πιέζονται με τις αυξήσεις στα ενοίκια των καταστημάτων τους και αυτό που κάποτε έμοιαζε με επιστημονική φαντασία, το να κλείσει δηλαδή ένα σουβλατζίδικο που λειτουργούσε πολλές δεκαετίες, συμβαίνει όλο και πιο συχνά στις γειτονιές της Αθήνας.

Το «απ’ όλα» θα γίνει πολυτέλεια: Ο νέος τρόπος που θα υπολογίζεται η τιμή για 1 σουβλάκι αλλάζει όσα ξέραμε…

Όλα αυτά συντελούν στο να μετακυλιστεί η αύξηση ανά «τυλιχτό» στον καταναλωτή. Πώς θα αντιδράσει όμως σε αυτό ο ίδιος ο καταναλωτής; Ειδικά όταν μιλάμε για το λαϊκότερο έδεσμα, την πιο γρήγορη και δημοφιλή επιλογή του για μεσημεριανό γεύμα ή για δείπνο; Θα γίνει το σουβλάκι η αφορμή για την επανάασταση; Θα γίνει η ξεχωριστή χρώση κάθε πρώτης ύλης του ο λόγος για να ξεσηκωθεί ο καταναλωτής, αφού θα του «χτυπούν» τα ιερά και τα όσια της διατροφής του;

Είχε δίκιο ο Πετράκος: Τα ντοκουμέντα που αποκαλύπτουν τι πραγματικά ήταν η αφρικανική σκόνη (Pics)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Είχε δίκιο ο Πετράκος: Τα ντοκουμέντα που αποκαλύπτουν τι πραγματικά ήταν η αφρικανική σκόνη (Pics)

Απαντήσεις ακόμα δεν υπάρχουν, υπάρχει όμως το κακό παράδειγμα των πρόσφατων αντίστοιχων αυξήσεων και η αποδοχή από το καταναλωτικό κοινό στην σταθεροποίηση της τιμής του τυλιχτού σε τιμές άνω των 3€. Σύντομα θα έχουμε όλες τις απαντήσεις. Δεν είναι όμως σίγουρο ότι θα έχουμε πια το πιτόγυρο όπως συνηθίζαμε να το τρώμε τόσα χρόνια. Δηλαδή με απ’ όλα.