σειρές τηλεόραση

Η ελληνική τηλεόραση το τερματίζει φέτος με τις σειρές

Ζούμε στην εποχή που όλα είναι τώρα

Μετά από πάρα πολλά χρόνια, βλέπουμε μια πανστρατιά της ελληνικής τηλεόρασης στην στήριξη της ελληνικής μυθοπλασίας και του ταλαιπωρημένου κλάδου των ηθοποιών. Η σεζόν 2021-2022 είναι αυτή με τις περισσότερες σειρές των τελευταία 5-6 ετών, με την ΕΡΤ να πρωτοστατεί.

Από το τοπίο του απόλυτου ριάλιτι, έχουμε φτάσει σε ένα χρονικό σημείο συγκερασμού των δύο κόσμων. Πλέον, τα κανάλια επενδύουν σε αυτά τα δύο. Μόνο στο πρώτο μισό θα προβάλλονται ταυτόχρονα στους δέκτες GNTM 4, Big Brother, Top Chef, Game of Chefs, Bachelor και παράλληλα 23 με 24 σειρές, καινούργιες ή που συνεχίζουν από πέρσι και πρόπερσι.

Οι Άγριες Μέλισσες και η τετράδα της ΕΡΤ (Ζακέτα Να Πάρεις, Τούρτα της Μαμάς, Χαιρέτα Μου Τον Πλάτανο, Τα Καλύτερα Μας Χρόνια) συνεχίζουν ακάθεκτες και διεκδικούν ένα τηλεοπτικό μερίδιο από 6-7% μέχρι 30%.

Οι κραταιές Άγριες Μέλισσες όμως, θα έχουν τρομερά ισχυρό ανταγωνισμό φέτος. Άντεξαν βέβαια στο περσινό δεύτερο μισό με MasterChef και Survivor. Όμως φέτος έχουν ακόμα περισσότερους και εξίσου ποιοτικούς αντιπάλους.

Σειρές και ριάλιτι κατά ριπάς

Εκτός από το GNTM, απέναντι τους θα βρίσκουν τη Γη Της Ελιάς στο MEGA και τον Σασμό στον ALPHA. Πρόκειται για δύο σειρές που έχουν ξεκινήσει ήδη από την περασμένη εβδομάδα και σημειώνουν 20-25% καθημερινά, με ένα κοινό πλέον του 1 εκατομμυρίου να τις παρακολουθεί. Είναι τα μόνα τηλεοπτικά προγράμματα που όχι απλώς πιάνουν αυτόν τον αριθμό, αλλά είναι τα μόνα που υπερβαίνουν τις 700.000.

https://www.youtube.com/watch?v=EHJgaWwLy-Q

Μέσα σε όλα αυτά, υπάρχει η Μουρμούρα που ξεκινά για 7η-8η σεζόν – χάθηκε το μέτρημα – και έχει ένα σταθερό 12-14%, το Άσε Μας Ρε Μαμά στον ALPHA που ξεκίνησε πολύ ελπιδοφόρα, ενώ σήμερα κάνει πρεμιέρα και το Κομάντα Και Δράκοι.

Παράλληλα, περιμένουμε τη νέα σειρά του Παπακαλιάτη από Δεκέμβριο και τους Συμπέθερους Από Τα Τίρανα (στο MEGA και τα 2). Την ίδια στιγμή, ο ANT1 θέλει να κάνει την καινοτομία για τα ελληνικά δεδομένα. Πάει να βγάλει μια σειρά με γνωστά ονόματα, μόνο σε web tv και μάλιστα σε πλατφόρμα επί πληρωμή. Μιλάμε για τις Σέρρες του Καπουτζίδη.

Νομίζατε πως τελειώνει εδώ; Όχι. Κι αυτό γιατί υπάρχει και το απόγευμα. Το 19:00-20:00. Εκεί όπου υπάρχουν ο ΑΝΤ1 με τον Ήλιο και το MEGA με τη Σκοτεινή Θάλασσα. Εκεί όπου θα μπει η ΕΡΤ με τα Ξένα Χέρια όπου παίζουν Μπέζος-Λουιζίδου-Σκιαδαρέσης.

Προσθέστε και τις παραγωγές της ΕΡΤ, Βαρδιάνος Στα Σπόρκα, Καρτ Ποστάλ και Αγάπη Παράνομη και δημιουργείται ένας χαοτικός χάρτης τον οποίο το κοινό σίγουρα δε μπορεί να αντέξει. Και αυτό μαθηματικά θα φέρει σειρές σε τέλμα.

Πάντως, με Μέλισσες-Σασμό-Γη Ελιάς δημιουργείται μια τριάδα πολύ όμοιων σειρών, οι οποίες δείχνουν την τάση της εποχής για τη μυθοπλασία στην τηλεόραση κι ίσως αποτελέσουν το όχημα για να γίνουν τα ριάλιτι μια ξεπερασμένη μόδα, με μόνο το STAR να συνεχίζει με τα δύο δικά του και τα ριάλιτι τύπου Survivor, Big Brother να οδεύουν προς τα σκουπίδια. Δε θα γίνει άμεσα προφανώς.

Στους πίσω τροχούς της άμαξας σε σειρές είναι ο ΣΚΑΪ και το STAR με μία σειρά το καθένα που έχει προοπτικές, ενώ και το OPEN, που έχει χτίσει δυναμική στην ενημέρωση, στην ψυχαγωγία δεν έχει ξεκινήσει θετικά τη σεζόν και θέλει να έχει ένα προπύργιο.

Πού θα χωρέσουν όλα αυτά; Σίγουρα μένει μηδέν χώρος αν σκεφτούμε πως είμαστε σε μεγάλο βαθμό ένα κοινό με 400.000 accounts στο Netflix που το καθένα έχει σίγουρα 2 προφίλ, ενώ υπάρχουν οι συνδρομητές σε Nova, Cosmote, Wind Vision, Vodafone TV και Amazon που είναι συνολικά κοντά στο εκατομμύριο.

Όλα τα παραπάνω πρέπει κάπου να καταλήξουν. Δεν είναι το μόνο συμπέρασμα ότι τα κανάλια πάνε για ένα ριψοκίνδυνο all in με τέτοια επένδυση στη μυθοπλασία. Είναι κι ένα δείγμα της εποχής από δω και πέρα. Μιας εποχής που για τα επόμενα δύο χρόνια θα συνεπικουρείται από την πανδημία. Και το  δείγμα μας οδηγεί ολοταχώς σε μια καθιστική ζωή, σε μια παθητική κατανάλωση που θα συνδυάζεται με έναν διαρκή σχολιασμό στα social media.

Κι αυτή η υπερτροφοδότηση δεν έκανε ποτέ καλό και σε κανέναν…