Netflix
Βρείτε μας στο

Στα τέλη Απριλίου είχε γίνει γνωστό πως το Netflix είχε πέσει εντελώς εκτός στόχου για το πρώτο τρίμηνο του 2022 και αντί να προσθέσει συνδρομητές, είχε χάσει 200.000. Σε αυτό το διάστημα έγιναν πολλές διαβουλεύσεις στα κεντρικά της εταιρείας.

Απ΄αυτές τις διαβουλεύσεις βγήκαν κάποια συμπεράσματα και πάρθηκαν κάποιες αποφάσεις. Μια από αυτές ήταν εταιρικής φύσεως και ήθελε την απόλυση 150 ατόμων. Οι άλλες δύο ήταν σε σχέση με τους συνδρομητές.

Θεωρητικά, όταν χάνεις συνδρομητές, αυτό που κάνεις, είναι να χαράξεις μια στρατηγική για να τους φέρεις πίσω και να τους αυξήσεις. Το Netflix επέλεξε όμως να χαράξει μια στρατηγική που στοχεύει στη θωράκιση των χρημάτων του, αλλά ταυτόχρονα ίσως και να ωθήσει σε cancel πολλά accounts.

Από τη μία είναι η απόφαση να μπουν διαφημίσεις, οι οποίες λογικά θα αφορούν τα 2 από τα 3 πακέτα συνδρομών, με στόχο να οδηγήσουν όλο και περισσότερους να κάνουν την υψηλότερη δυνατή συνδρομή. Λίγο νωρίτερα, είχε ήδη ανακοινωθεί πως θα υπάρξει άνοδος στα πακέτα συνδρομών.

Από την άλλη, το Netflix θεωρεί πως είναι πολύ μεγάλο πρόβλημα αυτό που συμβαίνει με τον διαμοιρασμό των κωδικών και τα accounts που έχουν παραπάνω από 4 χρήστες και σε διαφορετικά σημεία, όπως σπίτι, δουλειά κτλ. Έτσι, θα δημιουργήσει ένα πλαίσιο προστασίας για να περιοριστεί ο διαμοιρασμός με στόχο οι «λαθραίοι» να κάνουν συνδρομή.

Δολοφονία με κεταμίνη: Η ταινία- έκπληξη του Netflix που σκαρφάλωσε στην κορυφή λόγω της υπόθεσής της (Vid)

Σε μια εποχή όμως όπως η σημερινή, που οι αυξήσεις τιμών σε είδη ανάγκης, στην ενέργεια, στα καύσιμα, σε οτιδήποτε βασικό για την καθημερινότητα – σίγουρα πιο βασικό από μια συνδρομή στο Netflix – το να έχει ένας μέσος subscriber να βάλει πρόσθετα 2-3 ευρώ στο μήνα του για να βλέπει ένα περιεχόμενο, είναι μια επιλογή με μπόλικη σκέψη.

Και το Netflix δεν είναι ότι βοηθάει να γίνει θετική αυτή η σκέψη. Όχι μόνο με την πολιτική του, αλλά και με το περιεχόμενο του.

Τα τελευταία 2 χρόνια το περιεχόμενο της πλατφόρμας φθίνει διαρκώς. Δεν έχει πολλά ατού η πλατφόρμα για να κρατάει όλο το χρόνο κάποιον με συνδρομή. Τι έχει να περιμένει για το 2022 ο συνδρομητής; Την 4η σεζόν Stranger Things την άλλη Παρασκευή. Αυτό. Άντε και 2-3 ακόμα σειρές.

Στις ταινίες, ακόμα και οι πολυσυζητημένες, δεν αρκούν για να κάνει κανείς μια συνδρομή. Θα έρθουν οι ταινίες του φθινοπώρου που θα αποτελούν και το ποντάρισμα της πλατφόρμας για τα Όσκαρ, θα κάνει κάποιος συνδρομή Νοέμβριο-Δεκέμβριο, άντε και Ιανουάριο και μετά θα περιμένει να εμφανιστεί κάτι που θα τον τραβήξει.

Εκτός από τα κακά πονταρίσματα στις δικές του παραγωγές και τα υπερβολικά μεγάλα ποσά που σπαταλώνται σε πρότζεκτ που δεν είναι και talk of the town, το Netflix πλήττεται από τον ανταγωνισμό. Μεγάλο κομμάτι του περιεχομένου του μέχρι το 2018 ήταν βασισμένο σε σειρές της Marvel και σε τίτλους που ανήκουν στη Disney και τη Warner Bros και άλλα μεγάλα στούντιο παραγωγής.

Κι αν στην Ευρώπη τα πράγματα αλλάζουν μεταγενέστερα ή ισχύουν διαφορετικά δεδομένα σε σχέση με τους παρόχους και τα deals που έχουν τα στούντιο παραγωγής για τη διανομή, στις ΗΠΑ δεν είναι έτσι.

Η καλύτερη του Μπεν Άφλεκ: Στο Netflix στριμάρει η ταινιάρα που θα σε κλείσει σπίτι απόψε (Vid)

Εδώ στην Ελλάδα βλέπουμε ακόμα στο Netflix τα Φιλαράκια. Στην Αμερική το βλέπουν από το HBO Max. Πολλά τέτοια παραδείγματα οδήγησαν χρήστες να επιλέξουν Disney+, HBO Max ή και Paramount+ εσχάτως, αντί του Netflix. Και ανάμεσα υπάρχουν η Amazon και το Apple Tv+ που δυναμώνουν το brand τους με ταινίες και σειρές που συζητιούνται περισσότερο.

Το Apple TV για παράδειγμα έχει μες στο 2022 το CODA που σάρωσε στα Όσκαρ και τη σειρά Severence που στις ΗΠΑ θεωρείται η καλύτερη της σεζόν μέχρι σήμερα. Το Netflix δεν έχει να αντιπαρατάξει κάτι αντίστοιχο. Ούτε καν το Ozark δεν του έδωσε όσα περίμενε.

Σε αυτό το διάστημα των τελευταίων 2 ετών που το Netflix τα έβρισκε σκούρα στη Βόρεια Αμερική λόγω ανταγωνισμού, στην Ευρώπη και στην Ασία είχε ακόμα ισχυρό πάτημα γιατί αποτελούσε ένα άτυπο μονοπώλιο, με την Amazon να μην έχει πείσει ακόμα πολλούς.

Σε λίγες εβδομάδες που θα έρθει στην Ευρώπη το Disney+ και το φθινόπωρο που θα έρθει το HBO Max, είναι ένα μεγάλο στοίχημα, γιατί παράλληλα η Amazon θα κυκλοφορήσει το Lord of The Rings Series, το Rings of Power.

Μέσα σε όλο αυτό, υπήρξε και μια μίνι κρίση στο χρηματιστήριο στο πρώτο δίμηνο του 2022, το οποίο συνεχίζεται με σκαμπανεβάσματα στον δείκτη S&P της Wall Street, που επηρεάζει τις big tech εταιρείες της Αμερικής, άρα και το Netflix.

Κι εδώ υπάρχει και το μεγάλο μειονέκτημα. Το Netflix βασίζεται αποκλειστικά στα πόδια του, στον εαυτό του, στις σειρές και ταινίες του. Εσχάτως και στο gaming που προσέθεσε για να αυξήσει τον κύκλο εργασιών του.

Το Disney+ έχει πίσω του το πιο κερδοφόρο στούντιο παραγωγής. Το Amazon TV βασίζεται στο εμπόριο μέσω Amazon.com. Το Apple Tv έχει την Apple. Αυτές οι πλατφόρμες έχουν τον περιθώριο να χάσουν χρήματα. Το Netflix… όχι και τόσο!

* Φωτογραφία: Pexels/cottonbro