Όταν σπέρνεις ανέμους, θερίζεις θύελλες Νότη

Όταν σπέρνεις ανέμους, θερίζεις θύελλες Νότη
Πιθανότατα άργησε κιόλας να γίνει αυτή η κίνηση από κάποιον, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ

Συνέπεια. Λέξη με διπλή έννοια. Όταν τη λέμε στον ενικό όλοι σκεφτόμαστε το θετικό χαρακτηριστικό, τον συνεπή άνθρωπο, αυτόν που είναι σταθερός στις απόψεις του και τις πράξεις του. Ο Νότης Σφακιανάκης είναι εδώ και αρκετά χρόνια συνεπής και ειλικρινής απέναντι στους συνομιλητές του. Πραγματικούς και υποθετικούς. Όταν λέμε τη λέξη στον πληθυντικό, οι συνέπειες, σκεφτόμαστε αυτό που ακολουθεί τα λόγια και τις πράξεις μας. Την ανταπόδοση της συμπεριφοράς μας. Ο Νότης Σφακιανάκης έρχεται για πρώτη φορά αντιμέτωπος με την συμπεριφορά του.

Ο Γιώργος Μουκίδης, γνωστός μουσικοσυνθέτης, αποτέλεσε στο παρελθόν συνεργάτη του Νότη και του έδωσε πολλά τραγούδια που έγιναν επιτυχίες. Η Στέλλα η Σμυρνιά, Δε μπορώ να καταλάβω, Και δεν μπορώ, Μια ματιά σου μόνο φτάνει. Τα πιο ενδεικτικά τραγούδια, επιτυχίες του Νότη Σφακιανάκη που μέχρι σήμερα ακούγονται με ζέση από τους θαυμαστές του. Μέχρι σήμερα όμως. Γιατί πλέον ο δημιουργός τους, αυτός δηλαδή στον οποίο ανήκουν τα τραγούδια, δεν θέλει πια να συνδέονται με τον αοιδό τους.

Οι λόγοι που προέβη σε αυτή την πράξη δεν έχουν τεθεί από τον ίδιο. Οι περισσότεροι υποθέτουμε. Κρίνοντας πάντως από τις αναρτήσεις του στο Facebook, μια άποψη που εξέφρασε για τη συναυλία του Νότη στην Αλβανία προκάλεσε αντιδράσεις από φανατικούς του τραγουδιστή, οι οποίοι δεν εκφράστηκαν με κόσμιο τρόπο. Ο Μουκίδης τους αποκάλεσε πρόβατα και πήρε την απόφαση να απαγορεύσει από τον τραγουδιστή να τα τραγουδήσει δημόσια.

Το αν η αντίδραση των φανατικών νοτικών ήταν η αιτία ή η αφορμή γι΄αυτή την κίνηση είναι κάτι που θα το πει ο ίδιος. Είναι παραπάνω από σαφές όμως ότι ο συνθέτης υποκινήθηκε σε κάποιο βαθμό απ΄όλα αυτά που έχει υποστηρίξει δημόσια ο Νότης Σφακιανάκης. Περί Χρυσής Αυγής και όλων των άλλων. Κι αυτή είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε κάτι τέτοιο.

Ένας συνθέτης να βάζει για πρώτη φορά τις όποιες αξίες πρεσβεύει πάνω από την ίδια τη μουσική. Ή εν πάσει περιπτώσει τις αξίες που θεωρεί ότι τα κατά καιρούς λεγόμενα του Σφακιανάκη έχουν πλήξει. Γιατί όντως το καλλιτεχνικό έργο δεν πρέπει να επηρεάζεται από τον προσωπικό βίο, αλλά αυτό δεν ισχύει πάντα και παντού. Άλλωστε, όπως έλεγε και ο Σωκράτης και γενικά οι αρχαίοι φιλόσοφοι τους οποίους επικαλείται ο Νότης Σφακιανάκης, δεν γίνεται να έχει κάποιος μη ηθικό ιδιωτικό βίο και να είναι ηθικός στα δημόσια.

Άρα στην προκειμένη δεν γίνεται να αφαιρέσουμε τον άνθρωπο Νότη από τον τραγουδιστή. Πιθανότατα άργησε κιόλας να γίνει αυτή η κίνηση από κάποιον, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ.

Όχι σαν είδος τιμωρίας προς τον συγκεκριμένο τραγουδιστή και κάθε Νότη. Αλλά ως έκφραση ειλικρίνειας. Όπως ο Νότης είναι ειλικρινής απέναντι στο κοινό του – τουλάχιστον στο φαίνεσθαι γιατί δεν τον ξέρουμε για να κρίνουμε το είναι – έτσι πρέπει κι οι γύρω του να είναι απέναντι του.

Γιατί όλα αυτά τα χρόνια από το περιστατικό με τη Βανδή και μετά, ελάχιστοι τόλμησαν να μιλήσουν. Μόνο τη Δέσποινα και τον Ρέμο θυμάμαι. Οι υπόλοιποι πατούσαν πάνω στις δημόσιες σχέσεις.

Όχι, η κίνηση του Μουκίδη δεν αναιρεί το ότι ο Νότης έχει φωνάρα και τραγουδιστικό ταλέντο. Όμως έρχονται φορές που αυτό επισκιάζεται από κάτι άλλο που ο Μουκίδης και κάθε Μουκίδης το κρίνει ως πιο σημαντικό.